Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


http://users2.ml.mindenkilapja.hu/users/neri48/uploads/64.gif

Olyan hely, vagy állapot ez, amelyben érezzük, hogy a Szellem pulzál lényünkön keresztül. A békesség állapotán keresztül megtanulhatunk együttműködni a Szellemmel. Amikor a belső nyugalomnak és békének e pontjából kezdünk élni, ráébredünk, hogy az intuíció belső hangjai olyan hangok, amelyeket már hallottunk azelőtt. Mindenkinek vannak ösztönös megérzései azzal kapcsolatban, hogy egy adott dolog hogyan fog végződni, ösztönösem megérezzük, mi lenne a helyes döntés. Ám hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni ezen érzéseinket, mert nem működtünk eléggé együtt velük ahhoz, hogy meg tanulhassunk bízni bennük, és hogy megtanuljuk, mi módon szolgálhatnának bennünket.

 

Ezért lehet szükség arra, hogy újra feléleszd magadban a tudást a Szellemmel való együttműködésről és intuitív énedről, hogy elfogadd és emlékezz rá: minden kérdésed válasza ott van benned, életed minden kérdésére önmagadban van a válasz és az útmutatás. Ám ez olyan egyszerűen hangzik, sokszor mégis olyan nehéz. úgy érezheted, hogy a gondolatok igen egyszerűnek, ugyanakkor mégis nyomasztónak tűnnek. Ha így van, próbáld tudatodat az egyszerűségre fókuszálni. Mert a tudatosság a minden! A válasz nem a problémák megoldásában rejlik, mivel azzal csupán a tüneteket kezeljük. Ha meg tudod nyitni tudatodat a lehetőségek előtt, és felismered az életedben működő mintákat, akkor azzal, hogy tudatosítod őket magadban, lehetővé teszed, hogy megváltozzanak, és életedet pedig új, erős alapokra építheted. Állj meg néhány percre, és végezd el a következő gyakorlatot, hogy megleld végre a belső békédet.


 

Gyakorlat – Csendmeditáció

Helyezkedj el kényelmesen, csukott szemmel, egyenes háttal, talpaidat a padlóra helyezve, vagy lótuszülésben, kezeid nyugodjanak lazán az öledben. Vegyél néhány mély lélegzetet, hagyd ellazulni a testedet, majd engedd, hogy légzésed felvegye saját természetes, nyugodt és könnyed ritmusát. Figyeld, ahogy a levegő áthalad az orrodon. Minden figyelmedet ide fókuszáld!


Miközben kizárólag a légzésedre akarsz koncentrálni, talán azt veszed észre, hogy rengeteg „fecsegés” folyik az elmédben. Nem gond. Egyszerűen csak vedd tudomásul. Majd lépésről lépésre emelkedj felül a fecsegésen. Hagyd, hogy légzésed segítsen mind mélyebbre hatolni tudatodban. Belégzésnél érezd, hogy jelen tudatsíkod talaja megnyílik alattad, kilégzéskor pedig egyszerűen lebegj alá a következő mélyebb, nyugodtabb tudatszintre. Folytasd ezt mindaddig, amíg el nem érkezel az abszolút csend és nyugalom állapotába. Lehet, hogy a külső „fecsegés” számtalan rétegén kell keresztülhaladnod, mielőtt végre elérkeznél e helyre. Nem gond. Ne aggódj amiatt, hogy mennyi időt vesz igénybe. Csak folytasd a lélegzést, és hatolj egyre mélyebb és mélyebb szintekre. Miközben egyre mélyebb szintekre lebegsz, észre fogod venni, hogy egyre nyugodtabbnak, koncentráltabbnak, biztosabbnak érzed magad. Érezheted, hogy megnyílik a szíved. Megnyílsz önmagad előtt, és eléred lényed esszenciáját. Bár a felszínen sok a fecsegés, minél mélyebbre hatolsz, annál nagyobb csend vesz körül. Lebegj egy ideig, és amikor meditációdat teljesnek és befejezettnek érzed, nyisd ki a szemedet.

 

Intuíció: a Szellem belső hangja


Az intuíciót megmagyarázhatatlan belső tudásnak, megérzésnek, ösztönös tudásnak vagy reakciónak tartják. Olyan folyamat, melynek lévén hozzáférhetünk legmélyebb belső bölcsességünkhöz. Bensőnknek ahhoz a részéhez, ahol tudatában vagyunk a teremtés minden létezőjével való egységünknek. Az intuíció a Szellem bensőnkben megszólaló hangja. A Szellem e belső hangja a misztikus élet alapköve. Kultúránkban azonban nem bátorítják a belső hang tudatosságának kifejlesztését. Rendszerint félünk pusztán azon az alapon meghozni egy döntést, vagy megtenni valamit, hogy ösztönszinten, zsigereinkben késztetést érzünk rá, vagy mert meghallottuk belső hangunkat, ahogy azt súgja: „tedd meg!”. Nem tanítanak meg bennünket bízni ebben a belső hangban. A Szellem azonban létezik, és ott van mindannyiunkban, ott van a szívünk mélyén. A bensőnk felé fordulva megkezdhetjük intuitív utazásunkat a végtelen lehetőségek birodalmában, ha hajlandóak vagyunk elfogadni, hogy az élet sokkal több annál, mint amit külső, fizikai érzékszerveinkkel és racionális elménkkel érzékelünk belőle.

 

Határtalan lehetőségek rejlenek mindennapi, pillanatról pillanatra megélt életünkben. A következő öt lépés vezet ahhoz, hogy kifejlesszük magunkban a képességet a Szellem hangjának meghallására, és ezáltal véglegesen elérjük belső békénket:

 

 

Út a Szellem hangjához és a belső békéhez

1. Spirituális ébredés: a tudat megnyitása az Egyetemes Erő létezése előtt, mely minden létező teremtője és fenntartója.

2. Önfeltárás: elindulás lényünk isteni esszenciájának feltárásához és megismeréséhez vezető úton.

3. Blokkok eltávolítása: azoknak az érzelmi blokkoknak, belső ellenállásoknak és félelmeknek a felismerése, tudatosítása és feldolgozása, melyek megakadályoznak bennünket abban, hogy teljesen tudatára ébredhessünk isteni mivoltunknak és a lényünkön keresztül áramló szüntelen Szeretet áramnak.

4. Intuitív fejlődés: az intuitív elmének, mint a Szellem, a Szeretet, Isten és a Nagy Misztérium egyik aspektusának kifejlesztése.

5. Önátadás: teljesen alávetjük magunkat a Szellem útmutatásainak. Ez az önátadás egyáltalán nem passzivitást jelent. Aktív folyamat, mivel határozottan emelkedett tudatállapotban vagyunk, érzékeljük a Szellem útmutatásait, és hozzáállásunkon, tetteinken keresztül megfelelő módon reagálunk rá.

 

Ezeken a lépéseken természetesen nem szükséges egymás után vagy adott sorrendben haladnunk át. Mindenkinek meg vannak a maga sajátos tapasztalásai, ezért lehet, hogy valaki a második lépéssel kezdi, aztán tér rá az elsőre, és így tovább.


Kitárt szív, nyitott elme


Bárhogyan is közelítesz az információkhoz, próbáld meg nyitott és friss elmével és szívvel tenni azt. Engedd el előzetes elképzeléseidet azzal kapcsolatban, hogy minek, hogy kellene lennie – hogyan kellene viselkedned, gondolkodnod, vagy érezned az olvasottakra vagy az élményekre reagálva. Azonban ne feledd: a kényelmetlen érzés nem minden esetben jelenti azt, hogy meg kellene hátrálnod.

 

http://users2.ml.mindenkilapja.hu/users/neri48/uploads/64.gif

 

forrás:  noiportal.hu

 

Ki miért szorong?

 

„Nemcsak a fizikai megterhelés és a túlhajszoltság, hanem a megoldatlan érzelmi konfliktusok, a hosszantartó harag, a gyűlölet, a düh, az ellenségeskedés és az elfojtott érzelmek is óriási hatással vannak a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulására – magyarázza dr. Őry Klára kardiológus, aki a szívbetegségek idegi és lelki okait kutatja. – Az érzések nyomot hagynak testi folyamatainkban is: például tartós haragnál magas hormonszint állandósul, ami az immunrendszer működését változtatja meg, ez pedig megnöveli a betegségek rizikóját. Feldolgozatlan érzelmek esetén a központi idegrendszerben idegi túlműködés jön létre, ami megterheli a keringést és vérnyomás-problémákat okozhat. Ezek az érzelmi elfojtások mindig szorongással járnak. A „szorongás” szó képletesen is szemlélteti azt a sajátos lelki állapotot, amelyben úgy érezzük, „be vagyunk szorítva” és nincs menekülés. A szorongás belső stressz, az emberi lélek egyik legalapvetőbb megnyilvánulása, hiszen egészséges mértékben megkönnyíti az alkalmazkodást és figyelmeztet a közelgő veszélyekre. Azonban ha ok nélkül lép fel, gátolja a teljesítményünket, és meg is betegíthet. Az, hogy ki mitől szorong és mitől kerül stresszhelyzetbe, teljesen egyénfüggő. A nőket például a párkapcsolati és a családi konfliktusok sokkal jobban stresszelik, mint a munkahelyi problémák. A férfiaknál éppen fordítva van: a karrierrel kapcsolatban többet idegeskednek, mint a magánéletük miatt.

 http://users2.ml.mindenkilapja.hu/users/neri48/uploads/64.gif

 

Stresszelő simaizmok

„Stresszreakció esetén idegrendszerünk legelőször testünk simaizmait feszíti meg, hogy kialakuljon az „ugrásra kész” állapot – folytatja szakértőnk. – Mivel szívünk is simaizomból épül fel, ugyanúgy megfeszül, mint a test többi izma. Ennek a feszülésnek a hatására szaporább lesz a pulzus, változik a szívritmus, módosul a vérnyomás, fokozódik a keringés, mindez pedig hosszútávon megterheli az egész keringési rendszert. Ahhoz, hogy súlyos állapot ne következhessen be, nagyon fontos a megelőzés, aminek leginkább a lelki nyugalom és a testi-lelki-szellemi harmónia a kulcsa. Ha a szívbetegségek klasszikus rizikófaktorait, vagyis a dohányzás és a túlsúly okait kutatjuk, láthatjuk, hogy ezek is idegi-lelki eredetűek. Hiszen sokan azért gyújtanak cigarettára vagy esznek folyamatosan, mert úgy gondolják, ezekkel csökkenthetik a bennük lévő stresszt.”

http://users2.ml.mindenkilapja.hu/users/neri48/uploads/64.gif

 

 

Mit üzen a lélek…

…a vérnyomásproblémákkal?
A magas, illetve alacsony vérnyomás jelentése ugyanaz: menekülni a problémák és a konfliktusok elől. Alacsony vérnyomás esetén gyakori az ájulás, ami szemléletesen azt fejezi ki, hogy az illető meg sem próbál érvényesülni: lemond minden hatalomról, és ezáltal elhárít minden felelősséget. Hiányzik belőle a kitartás és a kihívásokat is kerüli. A magas vérnyomás arról árulkodik, hogy valaki nem akar szembenézni az érzelmi konfliktusaival, de jelenthet visszafogott agressziót is.

…a szívritmuszavarral?
Olyan embereknél alakul ki, akik nem hagyják, hogy érzelmeik kizökkentsék őket a megszokott kerékvágásból. Meg kellene engedniük maguknak, hogy néha „kilógjanak” a sorból, és elengedjék a berögzült normákat.

…a szívinfarktussal?
A dominanciára törekvő, teljesítményorientált emberek betegsége. Az érzelmek elfojtása, a ki nem élt agresszió, vagyis a felhalmozott feszültség a szívinfarktusban „kisül”. Az egyéb rizikófaktorokat leszámítva azokat fenyegeti, akik képtelenek ellazulni, irreálisan magasak az elvárásaik környezetükkel és önmagukkal szemben.

Csökkentsd a rizikót!

Németországban már létezik olyan magánklinika, ahol a szív- és érrendszeri megbetegedések kezelését a gyógyszereken kívül lelki gondozással is kiegészítik. A hosszú távú egészségmegőrzéshez a páciensek különböző lelki tréningeken sajátítják el a stressz kezelésének technikáit, lelki egyensúlyuk megteremtésével ugyanis lecsökkenthetik a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 

Profilkép


Képgaléria


"Facebook"


google




Archívum

Naptár
<< Augusztus / 2017 >>

Statisztika

Online: 4
Összes: 1335547
Hónap: 5097
Nap: 150